Какво ви е мнението за предложените законопроекти? (АНКЕТА)
От МВР показаха законопроектите за Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превози
На сайта на Министерството на вътрешните работи всеки може да се запознае с предложените промени.
Одобрявате ли разделянето на Закона за движение по пътищата на три части?
Одобрявате ли новите мерки, които ще бъдат приложени чрез новия закон?
Новите промени ще постигнат ли намаляване на произшествията по улиците?
Отнемане на шофьорска книжка е редно в случай когато има употреба на алкохол ( над 0.5 и наркотици ) за определен период от време но не и на нов изпит (поради ред причини ). В останалите случай не е редно но и глобите може да се увеличат ( за липса на винетка глобата е 400лв.но не причинява ПТП а за ред други причиняващи ПТП са под 200лв.,което е факт и парадокс ). Чисто хипотетично: Лекар прави грешки в рамките на 2 години….също е подвластен на такива мерки защото също причинява трайни увреждания и често с фатален край ( да се явява на нов изпит за лекар ) , съдебните грешки който оневиняват виновните и осъждат невинните но съдията не носи отговорност ( да се явява на нов изпит на съдия ) и др.
Има откровени безумия от сорта на спиране на мотора на 15м. от колонката и бутане. За сметка на това си остава идиотщината “да има каска”, което значи, че каската може да е на главата и може да е долнопробен китаец – няма изисквания към нея, въпреки, че от години има стандарт ECE 22.05 …
Остава задължително лепене на стикери по предния прозорец, което трябваше да отпадне с въвеждането на контролните камери по пътищата. Останало е безумието на чл. 26(2), което може да се тълкува на когото както му хрумне, без изрично да е посочено в кои случаи светофар може да влезе в конфликт с пътни знаци. Скоростта на МПС категория L3 е оставена по-ниска от останалите, което е сериозна предпоставка за инциденти на междуградските пътища. Отпаднала е възможността за превоз на деца под 12 години с мотоциклет, когато е оборудван със съответната седалка. Липсва забрана за използване на мобилни телефони от пешеходци по време на пресичането, както и от велосипедисти по време на движение. Не е вменено задължение на Контролните органи на Министерството на вътрешните работи да обследват причините за ПТП, като се съобразят с моментното състояние на пътя и участието на трети страни в произшествието.
Добър ден колеги , аз като лице чието време предимно минава по пътищата е ,че няма баш такава нужда от промяна на законодателството , а по-скоро да си приберат раздадените книжки , защото не е реално да „шофьорите” да НЕ познават пътните знаци , маркировка , те дефакто незнаят закона , а той се изучава преди да почнат часовете по кормуване ! Поне при мен беше така ! Аз курса го изкарах в Бургас , в автошкола Таневи и преди да приключи теория нямахме право на кормуване! Докато има шофьори със сумпс получени като награда от гризки няма да спрат нито ще намалеят птп!
Благодаря
Специално за частта за карането на велосипед задължително с каска и светлоотразителна жилетка е пълно безумие, никъде не сa задължителни в Европа, доказано е, че отказва хората от карането на велосипед, каската в някои случаи е вредна и опасна! Докога малоумници, които не са се качвали на колело, ще се опитват да правят закони за велосипедистите?
Колега не че нещо ама май не си ходил в чужбина. В момента ти пиша от Швеция и тук каската и жилетката са задължителни пишат и глоби.
Театър!Цветанов само говори за промяна манталитета на своите избиратели, но нищо не прави за образованието? Защото се страхува , че когато се образоват, неговите избиратели няма да гласуват за него? Защо на обсъждането нямаше представители на МОН? Как без Стратегия по образованието за безопасно движение през целия живот , хората ще се обучават , ще бъдат изпитани, ще спазват правила и забрани, ще се образоват през целия живот?
Не можеше ли да се измисли по-нормална анкета!?
Трябва да прочета новия закон, да го сравня със стария – поне час работа и само за да ви отговоря “Само някои”, което не ви върши никаква работа, защото нищо не значи.
Тази анкета е отбиване на номера.
Ако някой Ви каже какви са проблемите, според него ще кажете, че ви налага мнението си!
Затова, ако искате да си съставите мнение направете го сам, за да не се “отбива номера”!
Всички сме свидетели как при движението си по пътищата непрекъснато се налага през кратки разстояния да намаляваме скоростта заради необосновани, в много случаи „административни“ ограничения на скоростта. Такива най често са кръстовища, излази на второстепенни пътища, вход-изходи за крайпътни заведения, паркинги и други обекти. За такива случаи правилата за движение по пътищата и улиците са точно описани, сигнализирането с пътни знаци и хоризонтална маркировка, прилагането на светофари и други средства за сигнализиране са регламентирани. В такива участъци с неясна причина за намаляване на скоростта на движение камерите за контрол на скоростта на „Пътната полиция“ са като „капани“. Или необходимостта от редуциране на скоростта в много случаи може да се избегне с някои елементарни мерки по обезопасяване на участъка, които не изискват големи капиталовложения. Не е ли време да се оформят някои „хомогенни участъци“, в които скоростта на движение в продължение на 20, 30, та дори 50 км може да се осъществява в рамките на на близка до допустимата максимална скорост на движение. Камерите на „Пътната полиция“ могат също да работят в такива участъци и да „ловят“ действителните нарушители. Необходимо е да се излезе от стереотипа, че с намаляване на скоростта на движение по пътищата и улиците ще се намали и аварийността. Обратното, с честите ограничения в скоростта се стимулират недобросъвестни водачи да се стремят да „компенсират“ забавянето в участъци с ограничение на движението, като превишават разрешената скорост в останалите участъци. Няма да се наблюдава и явлението „преминаване като на парад“ в зоните с разположени камери за контрол на скоростта на „Пътната полиция.
От наблюденията ми по пътната мрежа на Испания констатирам, че с въведената там организация на движението почти не се допуска нарушения на правилата за движение. Т.е. въведената организация на движението принуждава водачите на пътни превозни средства да се съобразяват с наложените правила за движение. И всеки дръзнал да наруши веднага се откроява сред останалите и е потенциално уязвим да бъде наказан.
Днес се върнах от кратко пътуване до Румъния!Ако може поне всички законодатели да отидат и да погледнат пътната организация на движението и маркировката!Перфектни са!В населено /жилищен квартал / скоростта е ограничена на 30км/ч както е в Германия!Настилките са здрави ,без дупки и с отлична маркировка ,нещо което тук липсва осезаемо!Ограничете в жилищни квартали скоростта на 30! Отново апелирам да се монтират камери ПРАВЕЩИ СНИМКИ в населени места и на участъци с концентрация на ПТП , а не такива камери ,които броят МПС!!! Това е изключително важно условие и предпоставка за намаляне на ПТП!!!Относно железните пътища да се поставят автоматични бариери на всички жп прелези!Няма да постигнем ефект от за намаляне на ПТП ,ако не се вложат пари от държавата!Във Великобритания е сведена до минимум всяка възможност за произшествие от всякакъв характер-водоемите са оградени с жележни огради и заключени с катинари ,всеки достъп от път към гора е с бариери недопускащи МПС за офроуд и
други изпълнения и все собственик независимо частен или обществен е задължен да предпази хората от инциденти! Не е разрешено в чужбина да се теглят автомобили ,особено пък на магистрали!!!Това е брутална грешка и още една предпоставка за ПТП!При авария се вика пътна помощ!Това да се влючи в застраховките и застрахователите да осигурят или платят преместването!При спиране в аварийна лента задължително да се включват аварийни светлини,да се постави 3ъгълник на 30-50м зад ППС ,да се обличат светлоотразителни жилетки и да излязат хората зад мантинелата на 3-4 м по възможност!
Безхаберието на държавата,в лицето на представляващите я управници, води до убийства по пътищата и страдание, което понякога е до живот!
Държавата отдавна престана да бъде майка, вече е зла, безмилостна мащеха. Убива децата и родителите ни! Убива доверието и бъдещето ни!
Станах член на Института, защото само отговорни Майки, Бащи, Деца и Хора могат нещо да променят!
Заедно ще принудим институциите да реагират, а не да ни игнорират!