Анкета относно нов ЗДвП
[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section” transparent_background=”off” allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left” background_image=”https://bulgarianinstitute.com/wp-content/uploads/2017/12/лого-сайт.jpg” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
* Анкетата ще бъде активна до 20 февруари.
- Да 60%, 250 votes250 votes 60%250 votes - 60% of all votes
- Не 40%, 166 votes166 votes 40%166 votes - 40% of all votes
- Промяна на отношението към системните нарушители на ЗДП 34%, 374 votes374 votes 34%374 votes - 34% of all votes
- Засилване на мерките за административна принуда 24%, 260 votes260 votes 24%260 votes - 24% of all votes
- Издаването на електронен фиш и за други нарушения освен превишена скорост 19%, 207 votes207 votes 19%207 votes - 19% of all votes
- Увеличаване на глобите 12%, 132 votes132 votes 12%132 votes - 12% of all votes
- Увеличаване на правомощията на контролните органи 11%, 126 votes126 votes 11%126 votes - 11% of all votes
- Недостатъчно/ неправилно обучение на участниците в движението по пътищата 16%, 298 votes298 votes 16%298 votes - 16% of all votes
- Недостатъчен контрол по улиците 16%, 291 vote291 vote 16%291 vote - 16% of all votes
- Опасна инфраструктура 15%, 279 votes279 votes 15%279 votes - 15% of all votes
- Недостатъчна/ неправилна организация и взаимодействие между институциите 11%, 206 votes206 votes 11%206 votes - 11% of all votes
- Лошо управление на Системата 10%, 191 vote191 vote 10%191 vote - 10% of all votes
- Неправилна инфраструктура 8%, 150 votes150 votes 8%150 votes - 8% of all votes
- Недостатъчно добри закони 8%, 144 votes144 votes 8%144 votes - 8% of all votes
- Неправилна транспортна политика 8%, 140 votes140 votes 8%140 votes - 8% of all votes
- Неприлагане на международни стандарти по БДП 5%, 92 votes92 votes 5%92 votes - 5% of all votes
- Недостатъчно финансиране на Системата 2%, 41 vote41 vote 2%41 vote - 2% of all votes
- Това не е от значение 60%, 232 votes232 votes 60%232 votes - 60% of all votes
- Не 31%, 118 votes118 votes 31%118 votes - 31% of all votes
- Да 9%, 35 votes35 votes 9%35 votes - 9% of all votes
- Не 89%, 354 votes354 votes 89%354 votes - 89% of all votes
- Да 11%, 45 votes45 votes 11%45 votes - 11% of all votes
- Не 94%, 363 votes363 votes 94%363 votes - 94% of all votes
- Да 6%, 22 votes22 votes 6%22 votes - 6% of all votes
Благодарим ви, че отговорихте на въпросите!
Може да добавите собственото си мнение за подобрение на БДП, като попълните формата:
* Резултатите от анкетата ще бъдат публикувани след 20 февруари.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Има една неочевидна причина, поради която по нашите пътищата в градове е много опасно. Състои се от това, че в нашите градове се нарушава балансът между използването на лични автомобили и други начини за придвижване, като например пеша, велосипед и обществен транспорт.
Нашите улици са предназначени изключително за удобство на шофьорите и почти винаги това, което увеличава производителността на трафика, значително намалява безопасността за пешеходци и велосипедисти, както и за самите автомобилисти.
Какво е необходимо за автомобилния трафик? На първо място широки пътища с голям брой ленти, надлези и минимален брой светофари. Всички тези мерки, насочени към комфорта на автомобилистите, само стимулират по-нататъшното развитие на моторизацията. Очевидно е, че колкото повече коли, толкова повече ще бъдат убити и ранени по пътищата.
Идеята, че проблемът със задръстванията може да бъде решен чрез по-нататъшното разширяване на уличната пътна мрежа, винаги се радва на подкрепа, особено в слабо познавателната част на обществото, които не си представят дългосрочните последици от подобни решения. Ясно е обаче, че мащабното прилагане на тази идея само ще влоши проблема с претоварването и ще направи градовете още по-малко удобни и по-малко безопасни за живота.
☑️Какво трябва да направим?
Необходимо е да се намали броят на движенията в града с помощта на кола.
☑️Защо е необходимо?
Необходимо е да се признае, че придвижването в град с кола е бързо и удобно. Въпреки това автомобилите заемат много място, така че тяхното концентрирано използване в града води до задръствания и ПТП, което отрича повечето от предимствата им. Удобството на автомобилни пътувания, като скорост, надеждност, безопасност в този случай се изравнява, търсенето на място за паркиране става все по-трудоемка, така че за паркиране е необходимо да се плащат не само парите, но и изгубеното време.
☑️Как да направя?
Да се стимулира използването на алтернативни видове транспорт.
1. Създаване на безопасна пешеходна инфраструктура.
2. Създаване на непрекъснати и безопасни велосипедни алеи и друга необходима велосипедна инфраструктура.
3. Повишаване на привлекателността на обществения транспорт (обособени ленти, придобиване на нови автобуси / трамваи, намаляване на интервалите)
Да се дестимулира използването на коли
1. Платен паркинг и увеличение на цената му.
2. Ограничен брой места за паркиране.
3. По-висок данък за кола.
Съжалявам за грешки 😉
Много погрешно мислене! Други са начините .
И начините са?
Трябва да се работи по-активно и функционално по отношение превенция на пътните нарушения и превъзпитание на участниците в движението по пътищата-както водачите на МПС,така и на пешеходците, велосипедистите и мотоциклетистите. Всички останали мерки като засилване на административно-наказателните санкции и подобряване на инфраструктурата, без пормяна на съзнанието и поведението на пътя на участниците в движгението не би имало желания положителен ефект.
За мен нещата са много прости:
1. Трябва адекватна организация на движението, съобразена с потоците на придвижване, възможностите на пътя и състоянието му.
2. Безкомпромисни и адекватни наказания за нарушителите на правилата от т.1.
3. Завишен явен контрол, а не скрит.
4. Никаква толерантност към корупцията, ако трябва да се проверяват редовно контролиращите, но докато се минава с почерпка, мнозина ще правят и помен.
за контрола съм съгласен, трябва контрол, и то стабилен с воля и с желание. Нещо което българските власти не правят.
Да има и контрол върху всички учасници в движението(пешеходците,велосипедистите)налагане на глоби и носене на отговорност за постъпките им причинили ПТП или опасност за такова,защото не само шофьорите са виновни.
Това, че трябва да се повишават данъците на колите и цените на паркингите го е писало подставено лице или някой от крайните групировки.
По този въпрос трябва да има повече и по-евтини малки и маломощни автомобили както и да не е полу-законно ползването на двигатели за велосипеди, защото те наистина са спомагателни, икономични и значително разширяват функциите на велосипедите. По западни сайтове показват и вело-мобили и карго велосипеди които също изглеждат практични и функционални.
Трябва да се упрости и улесни прехвърлянето и пререгистрацията на автомобилите, особено на тези с цена под 1000 лв. Измамите трябва да се наказват независимо дали договорът е с нотариус или без в противен случай не се ограничават измамниците, а само се изместват участниците и сумите по измамите.
Наскоро показваха по телевизията, че пешеходците на пешеходни пътеки ще са с намалени права защото някои се заприказвали и бавели.
Нелепо е при нарастващ брой на жертвите, да се увеличават правата на убийците! Автомобилистите са на сухо, с климатици и въпреки това все бързат и връхлитат. По-скоро ако на кръстовищата има автоматично излизащи шипове в секундите на забрана за навлизане на мпс-та, биха дали възможност пешеходците да пресичат с по-малък риск.
Относно войната по пътищата липсва контрол. Ще дам пример с велоалеите ама примера може да се пренесе навсякъде. Едно време, по татово време, нямаше толкова знаци, нямаше нито огради, нито прегради, имаше само 2 линии на асфалта и никой не смееше да ги пресече, защото идвашие народната милиция и раздаваше щедро глоби и актове, на всички докато се откажат от тази мисъл. Сега контрола от страна на властите е нулев, и всеки прави каквото си иска. Велоалеите са с червена настилса, останалата настилса е сива, велоалеите са белязани с жълта макировка, останалата маркировка е бяла, има знак за велоалея, има и човечета на колело, и те пак не са разбрали. Голям процент от проблема е в липсата на контрол от страна на властите.
съгласен съм с идеята, града да се превърне в място в което карането на автомобил не е препоръчително. В софия прекалено много коли се движат и това създава още проблеми, освен тези които неработещите власти в българия създават с отказа си да си свършат работата.говорите за закъсненията на градския транспорт, ама те са продиктувани от задръстванията. Ако Наистина се реализира прогарама за намаляване на автомобилите в града, тогава и задръсванията ще намалеят, и улиците ще се изпразнят, а това ще позволи на градския транспорт да се движи по-бълро и по-лесно, ще е по-редовен и с по-малко закъснения, защото няма да има какво да му пречи. С намаляването на автомобилния транспорт, и проблемите със замърсяването на въздуха, също ще намалеят значително, и този смог, дего сега тегне над софия, ще си отиде с първия по-сериозен вятър, и няма да се върне.